šaltr.cz

články

Albasiniho výkon na Valonském Šípu naměrený systémem SRM

Duben 20, 2012, autor Lukáš Klouček, zařazeno v kategorii články, silnice , 3x komentař

http://www.youtube.com/watch?v=FkgDYqubJaM

Nedávno jsme Vám ukázali grafy s naměrenými hodnotami Simona Gerranse na Milan-San Remu. Článek vzbudil velkou pozornost, a tak se rádi podělíme i o další záznam z profipelotonu naměřený systémem SRM. Tentokrát se jedná o výkon druhého muže Valonského Šípu – Michaela Albasiniho z Greenedge. Při porovnání obou závodů nám jasně vyplyne stará známá pravda – Milan – San Remo je asi nejlehčí klasika na “objetí”, ale jedna z nejtěžších na vyhrání. I letos se potvrdilo, že tam často nevyhrává nejsilnější, ale nejchytřejší. Ke skvělému výkonu tam je potřeba výborně zvládnutá taktika a i notná porce štěstí. Na Valonském Šípu, kde se pravidelně rozhoduje ve “stěně” Mur de Huy, “stačí” být v závěru nejlepší. Rozhoduje vyloženě hrubá výkonnost v posledním kopci, taktikou si v závěru moc nepomůžete.

Švýcar Albasini, který přestoupil do Australské stáje GreenEdge po zániku megaúspěšné formace HTC – HighRoad, měl v průběhu 194 km dlouhého závodu průměrný výkon přes 259 watů, nastoupal 1923 metrů a spálil 4448 kalorií. To vše trvalo 4 hodiny 45 minut a 46 sekund. Průměrná rychlost byla 40.7 km/h. Maximální pětisekundový výkon Albasiniho byl 992.8 wattů.

V grafech je hodně zajímavých údajů. Každá veličina má svou zkratku a barvu, pro přehledné “studování” si nejdříve projděte jejich seznam. Pro zvětšení grafu na něj stačí kliknout.Seznam údajů v grafu (zkratka, český název veličiny, jednotka a případná barva v grafu)

  • T: čas (h:m)
  • P: výkon (watt) – zelená barva v grafu
  • H: tepová frekvence (bpm) – červená barva v grafu
  • S: rychlost (km/h) – růžová barva v grafu
  • C: kadence (rpm) – modrá barva v grafu
  • A: nadmořská výška (m) – černá barva v grafu
  • D: ujetá vzdálenost (km)
  • E: spálená energie (kj)

 Kompletní záznam závodu

Poslední kilometr Valonskéh Šípu – Mur de Huy

“The Wall of Huy” měří 1300 metrů, tudíž celý poslední kilometr jezdci zdolávali tento legendární kopec. Albasini jel za pozdějším vítězem Joaquinem Rodriguezem (Katusha) s Philippem Gilbertem (BMC) a Vincenzem Nibalim (Liquigas). Celý poslední kilometr vyvinul Albasini průměrný výkon 543 wattů, což stačilo na druhé místo. Vítězný Purito mu nadělil 4 sekundy. Za zmíňku stojí průměrná rychlost posledního kilometru – 19 km/h, přičemž Albasini držel krok s nejlepšími. To dokazuje brutalitu kopce Mur de Huy.

Naměřené hodnoty výkonu ve wattech rozhodně nejsou tak vysoké, jak by leckdo čekal. Celé měření je lehce zkresleno intervalem, po kterém se data ukládají do paměti. Některá maximální čísla ani nejsou v grafech vidět, protože dané hodnoty jsou zprůměrované za daný časový interval, po kterém se data ukládají. Bohužel, Albasini neměl nastavené tak časté zapisování do paměti jako Simon Gerrans na San Remu (článek o jeho výkonu naměřený systémem SRM na Milan – San Remu najdete zde).

Jen pro doplnění, Michael Albasini váží 65 kg.

Tagged , , , ,

About Lukáš Klouček

Na začátku roku 2010 ukončil kariéru cyklokrosaře. Působil v týmech Dukla Praha, Budvar Tábor, Selle Italia Guerciotti a Sunweb – Revor. Stále je v kontaktu s českými i zahraničními cyklisty i s lidmi z vedení profesionálních týmů. V sezóně 2011/2012 poprvé spolukomentoval několik cyklokrosových přenosů na ČT4, včetně mistrovství světa v Koksijde. Jeho zaměstnání je úzce spojeno se sportem i s cyklistikou.

View all posts by Lukáš Klouček →

související články

3x komentář

  1. BertDub 24, 2012 v 11:58odpovědět

    Neřekl bych, že je tento závod po taktické stránce snadnější, pokud se podíváte na graf, tak se při závodě pořád něco dělo (km 0-45,45-55,70-75,140,140-150,170-),kdo tady dokázal pošetřit hodně vydělal. Navíc před vlastní závěrečnou stěnou je další půlhodinu velmi tvrdý boj o pozice, takže kdo přijede pod ní nejvíc v pohodě (např.díky pomocníkům) má šanci to v závěru prodat. I za mnohem poklidnějších okolností je 550W/65kg/3minuty =8,5W/kg na možné považovat za absolutní současné výkonové maximum těch nejlepších z nejlepších…

    • forrestDub 25, 2012 v 09:17odpovědět

      Dobrý den, mohli byste mi prosím poslat kompletní záznam na email? Mám to jen pro sebe nebudu jej nikde dáš šířit. Děkuji moc.

  2. František KloučekDub 26, 2012 v 21:04odpovědět

    Bert: Samozřejmě, takovéto závody se nevyhrávají náhodou. V tomto případě to spíš bylo myšleno tak, že přeci jen v dojezdu na stěnu, jako je Mur de Huy se prostě nikdo “jen tak” neobjeví a nevyhraje. Vyhrát Milan-San Remo jenoznančně není nic lehkého, ale přeci jen je posledních 10km z kopce a po rovině, takže při dobré konstalaci zde může o vítězství bojovat i jezdec typu Marca Cavendishe, což se na Mur de Huy zřejmě nestane :)

odpovězte

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

CzechEnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish
Média ke stažení
Fotogalerie Šaltr.cz
Šaltr na sociálních sítích
Hledáte něco?